Paschalisschool
Basisschool de Paschalisschool, Wijchen

waar vrienden gemaakt worden
4-10-2018

Ouderwerkgroep 'Leren zichtbaar maken'

Inmiddels is de ouderwerkgroep weer bij elkaar geweest. Aan het begin van dit jaar is deze gestart. Bedenken hoe en wat we gaan doen heeft wel even wat van ons gevraagd. Na een tijd in de leerkuil te hebben gezeten, zijn we eruit. De werkgroep wil de taal van 'Leren Zichtbaar Maken' die op school wordt gebruikt verbinden met situaties thuis. Hoe en wanner kun je deze taal ook thuis inzetten. Niet alleen voor de kinderen,  maar ook voor jezelf. Want leren doe je nu eenmaal een leven lang. Daarnaast kunt u ouders uit de werkgroep ook vragen stellen.  We starten  met de leerkuil. Wilt u weten welke ouders er in de werkgroep zitten? Bij meer stellen zij zich nogmaals aan u voor en hier met foto. 

Met vriendelijke groet,

Sylvia van der Burgh, teamleider 

De ouderwerkgroep ‘Leren zichtbaar maken’ bestaat naast Sylvia van der Burgh uit de volgende ouders:

Ik ben Frederique Mannaerts. Moeder van 2 meiden (groep 2-3 en groep 6). Ik ben taakleerkracht op een basisschool en houd mij bezig met leerlingen die extra ondersteuningsbehoeften nodig hebben. Vanuit mijn vak ben ik dus ook bezig met onderwijsontwikkelingen en leren zichtbaar maken op diverse niveaus. Ik kijk er naar uit om mijn steentje bij te dragen bij het leren zichtbaar maken op de Paschalisschool en dit verder vorm te geven voor kinderen en ouders.

Hoi allemaal, mijn naam is Nicole, ik ben  getrouwd met René en moeder van Cas, 6 jaar en zit in groep 4A en Benthe, 3 jaar. Ik werk bij kinderdagverblijf De Dabbertjes in Beuningen en sta hier op de baby groep. Ik heb me opgegeven voor de werkgroep 'leren zichtbaar maken', omdat ik graag betrokken ben bij de school en het interessant vind hoe mijn kinderen les krijgen. Ik heb er zin in!!

Ik ben Linda Koop, moeder van twee dochters. Mijn oudste dochter, Saar Koop, is sinds oktober gestart op de Paschalisschool in groep 1-2A. Voor ons een leuke nieuwe fase. Tijdens de bijeenkomst in november 2017 over ‘Lerend zichtbaar maken’ heb ik veel informatie opgedaan. Wat mij vooral op viel is hoeveel deze manier van werken aansluit op het bedrijfsleven. De genoemde manier van leren zie ik veel terug in mijn werk als medewerker personeelszaken en zie in veel gevallen hoe fijn dit werkt. Op de momenten dat Saar heeft mogen oefenen voordat ze definitief naar school mocht, heb ik een paar keer kort meegekeken in de klas. Daar zag ik al iets moois gebeuren, namelijk kinderen feedback zien geven. Ik ga graag, als ouder, de uitdaging aan om samen met andere ouders en leerkrachten de leerkuil in te springen.

Ik ben Anke Merkx, getrouwd met Fons en moeder van Lotte van 5 en Koen van 3. Ik ben als projectleider en coach werkzaam binnen het Radboudumc te Nijmegen. Graag draag ik bij aan de veranderingen binnen de Paschalisschool in het traject “ Leren zichtbaar maken’. In het bijzonder door deel te nemen aan de werkgroep LZM omdat ik achter de principes sta om les te geven door de ogen van de leerling en de leerlingen te helpen hun eigen leraar te worden. 

Mijn naam is Irna Habing, ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. Alicia zit in groep 7b en Mika zit in groep 6b. Verder ben ik huismoeder en doe veel vrijwilligerswerk op school. Zo ben ik conciërge op de Veenhof en zit in het bestuur van de Ouderraad. Ik heb mij aangemeld bij de werkgroep leren zichtbaar maken, omdat ik denk dat kinderen niet alleen taal en rekenen moeten kunnen. Maar ook moeten leren hoe ze leren. Ik ben benieuwd wat en hoe er geleerd gaat worden als we door de leerkuil gaan.

Leren, leerkuilen, leerdoelen; leren zichtbaar maken, ik ben benieuwd hoe dat eruit kan zien. Daarom heb ik me opgegeven voor de werkgroep leren zichtbaar maken. Ik ben Linda van Nieuwamerongen, getrouwd en moeder van 3 kinderen. Imke zit in groep 4B, Rik in groep 1-2B en Joris nog op de peuterspeelzaal. Ik heb tien jaar als leerkracht in het basisonderwijs gewerkt en heb sinds een aantal jaren mijn eigen praktijk voor remedial teaching waar ik met veel plezier in werk. Ik hoop door mijn deelname aan de werkgroep, een zinvolle bijdrage te kunnen leveren aan het traject leren zichtbaar maken. Ik heb er zin in!