Inschrijven leerlingen vanaf 3 jaar

Is uw kind 3 jaar en overweegt u om uw kind in te schrijven op de Paschalisschool? Dan kunt u een afspraak maken voor een individueel informatief gesprek. Naast een korte rondleiding krijgt u informatie over onze manier van werken en is er uiteraard gelegenheid tot het stellen van vragen.
U kunt voor het maken van een afspraak contact opnemen met onze administratief medewerker Joanne Tromp (024-3661209) of een e-mail sturen naar administratie.paschalis@kansenkleur.nl Vermeld in uw bericht alstublieft naam/geslacht/geboortedatum van uw kind(eren)/adres/telefoonnummer.

Open ochtenden

Is uw kind nog geen 3 jaar, maar bent u zich alvast aan het oriënteren op een basisschool? Dan bent u van harte welkom op een van onze open ochtenden. Een paar keer per jaar organiseren we op vrijdag een open ochtend van 9.00 uur tot 10.00 uur. U krijgt dan een rondleiding en er is uiteraard gelegenheid tot het stellen van vragen. De eerstvolgende open ochtend is op vrijdag 8 maart 2024.

Startgesprek en kennismaking

Heeft u uw kind ingeschreven? Ongeveer drie maanden voordat uw kind 4 jaar wordt, worden u en uw kind uitgenodigd voor een startgesprek. Hierna ontvangt u z.s.m. de bevestiging van plaatsing en de gegevens van de leerkracht. Vier weken voor de verjaardag van uw kind neemt de leerkracht contact met u op voor een korte kennismaking en de start in de groep. Omdat elk kind anders is, kunnen we afspraken maken hoe de eerste week er uit gaat zien, zodat uw kind met plezier naar school komt. Uw kind start de dag nadat hij/zij 4 jaar is geworden.

Indeling van de groepen

Bij het indelen van de nieuwe leerlingen wordt o.a. gekeken naar een evenwichtige verdeling van aantallen, jongens/meisjes en de ontwikkelbehoefte van de groep en/of leerling. Deze argumenten zijn leidend voor de indeling. Het is dus niet vanzelfsprekend dat uw zoon/dochter in de groep komt bij de leerkracht waar een ouder broertje of zusje al eerder heeft gezeten.